2016. okt. 28.

Tarkan

Tudom, szívesebben olvastátok volna Az Ezeregyéjszaka meséi sorozat negyedik részét, de úgy gondoltam, hogy előbb szeretnék egy kicsit másról is írni. Ettől függetlenül nem kell aggódni, ma még abból is hozok egy fejezetet. 

Tarkan Tevetoğlu-t szeretném most bemutatni, aki nem titkoltan a kedvenc énekesem, és szintén nem titkoltam odáig vagyok érte. No azért nem úgy, mint a tinik a Twilight-ért. Az ő rajongásuk felülmúlhatatlan.

Első sorban nézzünk pár alap információt róla. 1972 októberében jött a világra, egy németországi városkában. (Túl száraz adatokat nem osztok meg, azok úgysem érdekelnek senkit, akit meg igen, az rákeres). Csillagjegye a mérleg. Igazság szerint nem a legtehetségesebb énekes, mert bár ügyes, mégsem mondanám annyira kiemelkedőnek. Neki inkább a személyisége az, ami megérinti a rajongókat, mert valami különleges érzés sugárzik át a klipjeiből.Sosem mondhatjuk azt egy sztárra, hogy ismerjük. Hiába olvasunk el róla mindent, és nézzük meg az összes interjúját, fontos tudni, hogy azok mind csak megjátszott allűrök, amit kedvencünk felvett. Azonban Tarkan iránt mégis szimpátiát érzek. Nem tudom megmondani pontosan, hogy miért, de számomra a vonásai, a megnyilvánulásai és az orgánuma vonzó. Nem szerelemről vagy szexuális vonzalomról beszélek, csupán én úgy vélem, hogy az életben is lehet humora, és empátiai érzéke.

Rengeteg mindent lehetett hallani róla - az elmúlt években sajnos kevesebbet - és bizony nem mindig a pozitív oldalát mutatták be nekünk. Több vád is érte, miszerint meleg. Meg mondom őszintén, gondolkoztam a dolgon, sokszor gondolkoztam. Néztem a videóit és a Kuzu Kuzu-ban megállapítottam, hogy semmi kétség, a pletyka nem hazug, valóban a saját nemét szereti. De aztán láttam az Ölürüm Sana és a Simarik klipjét is, és eltűnődtem azon, vajon helyes-e az előbbi feltételezésem. Végül úgy határoztam, nem érdekel a dolog. Hisz Tarkan tagadja mindezt, amíg pedig nem halljuk a saját szájából az igazságot, nekem hetero marad. Így szoktam meg sajnos. Azonban kétlem, hogy ez határozná meg a róla alkotott véleményünket, ha mégis így van, akkor az már régen rossz. Nekem teljesen mindegy a szexuális beállítottsága, mert csak az számít, hogy, mint művész és, mint ember normális.
Emellett hatalmas port kavart maga körül, amikor úgy döntött nem áll katonának. Mondhatni megértem őt, elvégre én is pacifista/erőszakellenes vagyok. Szerintem egy ünnepelt énekest, aki hírnevet hoz a török névre, nem lenne szabad egyenruhába kényszeríteni. Elég színes egyéniségnek tartom őt, olyannak, aki nem való a csatamezőre. Ezután persze még inkább támadták és felhozakodtak a származásával, miszerint az édesanyja német. Úgy állították be, mint holmi hazaáruló csőcselét, aki nem tiszteli eléggé az országukat. Tarkan adakozással próbált enyhíteni a kialakult helyzeten, ám amikor ez sem segített sokat, levágatta a haját, és rövid időre ugyan, de bevonult a seregbe.

Neve a világ minden táján ismert, Törökország leghíresebb és legnépszerűbb pop énekese, érthető okokból kifolyólag. Magyarországon is szép számmal akadnak rajongói, ráadásul az Irigy hónaljmirigy is kiparodizálta a Simarik című dalát.



Számomra a fentebb megtekinthető videó meg sem közelíti az eredeti szám színvonalát, mégis érdekes, hogy egy időben annyira híres dal volt a Kiss Kiss, hogy még egy ilyen populáris parodista társulatot is megihletett. Azt azonban hozzá tenném, hogy a török a férfiak gondolkodása távol áll a felvételen bemutatottól!

Pár gondolat Tarkanról, melyek fórumokról származnak:


,,Ne haraguggy, de muszáj itten megnyilatkoznom. Szerintem Tarkan nem szép, hanem baromi férfias és borzadályosan szexis. Talán a szeme szép. De az orra akkora, mint a bazilika kilincse. (Ezér is szexis többek között.) A szája meg oktaéder alaku és csücsöri. Összességében egy varjúra hasonlitana, ha nem lenne akkora szempillája, mint egy hintalónak. Szóval nem szép az ipse. Csak kurvára vonzó - és ez sokkal több."

Milyen bókok kérem! :D Először nem tudtam eldönteni, hogy ez a lány valóban pozitívan nyilatkozik-e, vagy csak gúnyolódik. 

,,Tudsz valami újat a gyönyörű török kölökről?"

Hát igen...szerintem is vonzó férfi, de azért gyerekek, ne essünk túlzásokba! ;)

,,Lehet, hogy szarul csinálja a zenét - én speciel élvezem azt is -, mindenképpen felkeltette az érdeklődést ez kultúra iránt, én pl. azóta igen sokat olvastam a törökökről, a történelmükről, sőt, a magyarök türk eredetéről. És ez ha meggondolod, nem semmi ahhoz képest, hány énekes késztet ilyesmire több tucat évnyi nyervogással. Egy se."

Ezzel egyet értek. Mármint nem azzal, hogy szarul csinálja a zenét, csak saját tapasztalatból tudom, hogy tényleg inspirálóan hat az emberekre. Én is azóta érdeklődöm a török kultúra iránt, mióta hallgatom a slágereit. Ez pedig bárhogy nézzük is, hatalmas teljesítmény. 

És végül, bemutatnék egy másik nagy sikerű magyar videót - ami a Sztárban sztárból lett kinyesve - csakhogy lássátok, Tarkant valóban ismerik páran a mi piciny hazánkban is.

Nincsenek megjegyzések:

Dillina Düdük